تست پرو

اولین پلتفرم ارزیابی تخصصی پیش از استخدام

تست پرو

اولین پلتفرم ارزیابی تخصصی پیش از استخدام

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

صنعت فناوری یکی از رقابتی‌ترین صنایع در زمینه استخدام است. کسب‌وکارها باید با تلاش بیشتر و البته خلاقانه بتوانند استعدادهای برتر را جذب و استخدام کنند. با وجود عوامل موثر بسیار برای جذب و حفظ کارمندان، همگام شدن با آخرین ترند استخدام نیروی فنی می‌تواند خسته‌کننده باشد که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم.

آموزش کارکنان

حجم بالای استعفاها بخصوص در صنعت فناوری و تمایل به مهاجرت توسعه‌دهندگان بخصوص در دوران کرونا، کسب‌وکارها را برای پرکردن موقعیت‌های باز شغلی با مشکل مواجه کرد. به همین دلیل استفاده از منابع برای یافتن نیروهای متخصص و استعدادیابی رواج بیشتری پیدا کرد و بیش از نیمی از تک لیدرها و مدیران فنی به برنامه‌ریزی برای آموزش کارکنان با هدف تامین نیازهای استعدادها پرداختند. این موضوع به نفع هر دو طرف است، کسب‌وکارها نیروی وفادار پیدا می‌کنند و کارکنان مجموعه مهارت‌های خود را گسترش می‌دهند.

آزمون‌های ارزیابی و مهارت‌سنجی

رزومه‌های قوی، توصیه‌نامه‌ها و مصاحبه‌های جذاب همیشه به یک استخدام عالی تبدیل نمی‌شوند. به همین دلیل است که استخدام‌کنندگان فناوری به فکر کنار گذاشتن فرآیند استخدام سنتی و تصمیم‌گیری در مورد استخدام براساس ارزیابی‌های فنی هستند. در ابتدای فرآیند استخدام، به متقاضیان، ارزیابی مهارت‌های فنی داده می‌شود که مهارت آن‌ها را در نرم‌افزار و فناوری خاصی که در صورت استخدام روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند، بسنجند تا بخش منابع انسانی مهارت‌های داوطلبان را به‌طور مؤثرتری ارزیابی کنند و پیگیری این آزمون‌ها در کنار مصاحبه می‌تواند رویکردی جامع‌تر برای استخدام ارائه دهد.

دستمزد بیشتر برای استخدام توسعه‌دهنده

بر اساس نظرسنجی جهانی استخدام فناوری CodinGame & CoderPad 2022، 53 درصد از مدیران منابع انسانی گفتند که بودجه استخدام آنها برای توسعه‌دهندگان در سال 2022 افزایش یافته است. آنها اعلام کرده‌اند که برای پاسخگویی به تقاضاها و رقابت با سایر شرکت‌های فناوری نیاز به ارائه حقوق بالاتر دارند. شرکت‌های بزرگ به طور فزاینده‌ای توسعه‌دهندگان را استخدام می‌کنند که به بودجه بیشتری برای تیم‌های جذب استعداد نیاز دارند.

سرمایه‌گذاری در محیط‌های ترکیبی

مانند بسیاری از صنایع، این بیماری همه‌گیر به شرکت‌های فناوری آموخت که محیط‌های کاری ترکیبی و از راه دور در مقیاس بزرگ و طولانی‌مدت امکان‌پذیر است. کسب‌وکارها از این به عنوان انگیزه استخدام استفاده می‌کنند، زیرا کارمندان به دنبال گزینه‌های کاری انعطاف‌پذیرتر هستند. شرکت‌های فناوری که موقعیت‌های دورکاری ارائه می‌دهند، می‌توانند جستجوی استعداد خود را فراتر از جغرافیای محلی خود گسترش دهند. علاوه‌براین، پذیرش موقعیت‌های ترکیبی نه تنها به کارمندان انگیزه می‌دهد، بلکه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های عملیاتی شرکت‌ها نیز می‌شود.

تنوع و Diversity

بر اساس نظرسنجی CodinGame، 65 درصد از استخدام‌کنندگان معتقدند سوگیری استخدام یک مسئله در استخدام فناوری است. مدیران باید به دنبال استخدام‌های متنوع‌تر باشند، زیرا این امر نوآوری و سودآوری را ارتقا می‌دهد و همچنین درها را به روی استخر بزرگ‌تری از استعدادها باز می‌کند. برای بهبود تنوع در استراتژی‌های استخدام خود، شرکت‌های فناوری دستمزد برابر ارائه می‌دهند، نامزدهای متنوعی را انتخاب می‌کنند و سیاست‌های سخت‌گیرانه ضد آزار و اذیت را اجرا می‌کنند.
استخدام کنندگان فناوری همچنین در حال یافتن نامزدهایی با سوابق تحصیلی متنوع هستند و بیشتر آماده استخدام توسعه دهندگانی هستند که کدنویسی را خارج از یک محیط سنتی یاد گرفته‌اند، مانند کسانی که خودآموخته هستند یا در بوت‌کمپ کدنویسی شرکت کرده‌اند. طبق نظرسنجی CodinGame، درصد استخدام‌کنندگانی که از این استخر استخدام می‌کنند در سال گذشته از 23 درصد به 39 درصد افزایش یافته است. و از توسعه دهندگان مورد بررسی، 32٪ خودآموز بودند و از منابع آنلاین رایگان مانند کلاس ها و یوتیوب یاد می گرفتند.

آیا به دنبال ارتقاء سطح سایت شغلی خود برای جذب استعدادهای بزرگ فناوری هستید؟ با جاب‌آفر، شرکت شما می‌تواند فرآیند استخدام را بهینه کند و با استفاده از ابزارهای ارزیابی، الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، سیستم تناسب کارجویان و کسب‌وکارها و ... به نیروهایی شایسته برسید.

  • shetab dm
  • ۰
  • ۰

قبل از اینکه بگوییم چطور یک مدیر بازاریابی حرفه‌ای استخدام کنید، بهتر است که ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید یک مدیر بازاریابی داشته باشیم؟ و وظیفه یک مدیر بازاریابی چیست؟

به طور خلاصه می‌توان اینطور گفت که یک مدیر بازاریابی، یک محصول یا یک خدمت را در زمان درست، به شکل حرفه‌ای، به بهترین فرد ممکن ارائه می‌کند.
به همین خاطر است که می‌تواند استراتژی‌هایی را طراحی کند که هم بیشترین سود را برای شرکت داشته باشند و هم به نفع مصرف‌کننده باشند.
مدیران بازاریابی به طوری تیم داخلی را مدیریت می‌کنند که پیام‌های تبلغیاتی بنویسند، فروش را پیش ببرند و کمپین‌های تبلیغاتی را در پلتفرم‌های اجتماعی مختلف اجرا و هدایت کنند.

همان‌طور که می‌بینید، مواردی که از آن‌ها نام بردیم برای هر کسب و کاری کاملا مهم و حیاتی محسوب می‌شوند. حال که اهمیت مدیر بازاریابی را بیشتر درک کردید، بهتر است شما را با روش‌هایی آشنا کنیم که یک مدیر بازاریابی حرفه‌ای را استخدام کنید.

چرا باید برای استخدام مدیر بازاریابی ارزش قائل شویم؟

با مطالعه لیست زیر به خوبی متوجه می‌شوید که چرا داشتن یک مدیر مارکتینگ جزو ضرورت‌های هر شرکتی محسوب می‌شود.

  • ایجاد موقعیت، شناسایی مخاطبان هدف و توسعه برنامه‌های بازاریابی با اهداف خاص در کانال‌ها و بخش‌های مختلف
  • رهبریِ اجرایِ برنامه‌های بازاریابی از ابتدا تا انتها، با استفاده از پشتیبانی داخلی و ایجاد روابط همکاری
  • تجزیه و تحلیل دیدگاه مشتری، کشش‌های مصرف کننده، تجزیه و تحلیل بازار و بهترین شیوه‌های بازاریابی برای ایجاد استراتژی‌های موفق
  • ایجاد، نگهداری و انجام گزارش‌های تحلیلی در پلتفرم‌های مختلف و استخراج بینش‌های (insights) کلیدی برای توسعه کمپین‌های آینده و استراتژی‌های بازاریابی، با پیشنهادها و توصیه‌های رسمی در مورد تاکتیک‌ها
  •  همکاری با تیم‌های وب برای طراحی، بررسی و تکمیل تاکتیک‌های محوری

نکات مهم در زمینه استخدام مدیر بازاریابی

1. به شکل درستی به دنبال نیرو بگردید

به دلیل اینکه یک مدیر بازایابی باید در نقش‌های متمایزی مهارت داشته باشد، بهتر است به جای اینکه یک عنوان کلی را جستجو کنید، از مهارت‌ها و سوابق مشخصی برای جستجو کمک بگیرید.

2. ارتباط ایجاد کنید

معمولا افرادی که در حوزه مارکتینگ فعالیت می‌کنند، فعالیت خوبی در شبکه‌های اجتماعی دارند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید با این افراد ارتباط برقرار کنید، از این طریق است.

3. از کمپین‌های تبلیغاتی برای مخاطب قرار دادن درست‌ترین فرد استفاده کنید

مثلا شما می‌توانید پست‌های خاصی را در لینکدین منتشر کنید تا بتوانید مخاطب موردنظرتان را هدف قرار دهید. به این شکل شما می‌توانید افرادی با ویژگی‌های شخصیتی مدنظرتان را پیدا کنید.

4. مهارت‌های ارتباطی را مورد ارزیابی قرار دهید

برای استخدام مدیر بازاریابی بهتر است علاوه‌بر ارزیابی مهارت‌های تخصصی، مهارت‌های ارتباطی و تعاملی افراد مثل نحوه ارتباط برقرار کردن یا تفکر استراتژیک را نیز مورد بررسی قرار دهید.

5. اطلاعات افراد در زمینه صنعت خودتان ارزیابی کنید

نکته ثابت‌شده‌ای وجود دارد که کاندیدای بهتر معمولا در ارتباط با کسب و کار شما از قبل تحقیق کرده‌اند. با این‌حال شما به دنبال فردی هستید که درباره محصول یا خدمات شما و رقبای‌تان ‌اطلاعات کامل و حرفه‌ای داشته باشد. معمولا این نوع از کاندیدها با پرسیدن سوالات مناسبی درباره آینده و چشم‌انداز شرکت، خودشان را از سایر کاندیدا متمایز می‌کنند.

انواع مختلف مدیران بازاریابی کدام‌ها هستند؟

مارکتینگ یا بازاریابی حوزه‌ای متغیر و متنوع است. به همین دلیل، زمینه‌های شغلی یک مدیر مارکتینگ نیز، کاملا در دسته‌های متنوعی قرار می‌گیرد.

مدیر مارکتینگ باید در تمام زمینه‌های مارکتینگ به اندازه کافی مهارت داشته باشد، با این حال مهم‌ترین مسئولیت او در زمینه تدوین و برنامه‌ریزی استراتژیک است.
بخش‌های شغلی مدیران مارکتینگ به صورت تخصصی‌تر به صورت زیر است:

 مدیران نام تجاری (Brand)

افرادی که در این بخش کار می‌کنند، مسئول توسعه هویت برند هستند و تمام فعالیت‌شان باید در راستای حفط هویت برند و انتقال پیام آن باشد.

 مدیران بازاریابی دیجیتال

این افراد مسئولیت مدیریت تجربه کاربران، پیام‌رسانی، حفظ و انتقال هویت برند را در پلتفرم‌های آنلاین و دیجیتال بر عهده دارند.

 کارشناسان بازاریابی

افرادی که در این بخش کار می‌کنند بیشتر مسئول کارهای تحقیقاتی، آنالیز داده‌ها و ارائه گزارش در زمینه کشش‌های (trends) صنعت هستند.

 مدیران محصول

مدیران محصول، مسئول توسعه محصولات جدید و ارائه آن‌ها به مشتریان یا عموم مردم هستند. این افراد نیز در برخی از موارد مسئول تحقیقات و بررسی سوگیری‌های بازار هستند.

 مدیران بازاریابی محصول

مدیران بازاریابی محصول، بر بازاریابی متناسب با محصولات خاصِ موجود و آینده، تمرکز می‌کنند.

چرا باید برای استخدام مدیر بازاریابی شرح شغلی تعریف کنیم؟

صرف زمان و ارائه تعریفی دقیق از شرح وظایف یک مدیر بازاریابی می‌تواند روند کار شما را در یافتن کاندیدای مناسب سرعت بخشد. شاید از خودتان بپرسید که به چه نکاتی در شرح شغلی بهتر است که اشاره کنید.

یک شرح شغلی مدیر بازاریابی باید شامل خلاصه‌ قانع‌کننده‌ای از نقش او در شرکت، لیستی جزئی از تمام وظایف او و مهارت‌های پیشنهادی در این زمینه شغلی باشد.

یک مدیر مارکتینگ چه مهارت‌هایی باید داشته باشد؟

یک مدیر مارکتینگ مناسب بهتر است که مهارت‌های زیر را علاوه‌بر تجربه کاری داشته باشد:

  •  مهارت‌های حرفه‌ای در زمینه روابط عمومی یا بازاریابی
  •  ارتباط دوستانه با خبرنگاران و پلتفرم‌های اجتماعی
  •  توانایی رهبری حرفه‌ای و اصولی افراد تیم
  • توانایی برقراری ارتباط موثر با همه افراد
  • توانایی درک و آنالیز داده‌ها
  • مسلط به ایجاد و شکل دادن به زبان بازاریابی

نتیجه‌گیری

مدیر بازاریابی یکی از کلیدی‌ترین نقش‌ها را در تمام شرکت‌ها دارد. توسط ایفای نقش درست این فرد است که شما می‌توانید مطمئن شوید که کالا و خدمات شما به افراد مدنظرتان نشان داده می‌شود و به فروش می‌رسد. به همین دلیل هم صرف وقت برای استخدام فرد درست، بیش از اینکه هزینه شمرده شود، نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید.

  • shetab dm